Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Kunnen alleen bedrijven een bestelling plaatsen?
Hekman Products BV levert over het algemeen alleen goederen aan bedrijven. Daarom zijn de prijzen ook weergegeven exclusief BTW.  Het is mogelijk om als particulier een bestelling te plaatsen, deze dienen via iDeal of Bancontact te worden betaald. Besteld u toch op rekening, dat kan. Wij gaan dan tot levering over zodra het te betalen bedrag op de rekening staat.

Hoelang duurt het verwerken van mijn order?
Wanneer uw bestelling bij ons binnenkomt, wordt deze direct in behandeling genomen. Hekman Products BV zorgt voor een snelle en correcte afhandeling van uw order.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Goederen uit voorraad hebben een levertijd van 1-5 werkdagen. Goederen die niet uit voorraad leverbaar zijn, hebben een levertijd van hooguit vier weken. Indien u meerdere artikelen heeft besteld, is de levertijd van het artikel met de langste levertijd leidend. Op deze manier heeft u altijd een complete levering in één keer.

Hoe weet ik wanneer ik mijn producten kan ontvangen?
Hekman Products verzend zijn bestellingen op iedere werkdag. De kans is groot dat we uw bestelling op voorraad hebben liggen, dus met enkele werkdagen kunt u ons verwachten. Hebben we het toch niet op voorraad, dan zullen ook wij moeten wachten op levering. Gezien de blijvende stijgende vraag naar kunststoffen, bouwmaterialen en wegenbouwproducten, kunnen levertijden variëren. Hekman Products zal u pro-actief op de hoogte houden van uw bestelling.

Krijg ik ook een factuur?
De factuur wordt achteraf automatisch per e-mail verzonden. Wilt u vooraf een factuur ontvangen om het bedrag over te maken, neem dan gerust contact met ons op.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen binnen Nederland?
Vaak krijgen wij de vraag waarom de transportkosten zo hoog zijn. Dit heeft er mee te maken dat onze producten veelal zwaar en lang zijn. Hierdoor dienen wij te rijden met groot materieel. De verzendkosten bedragen standaard € 99,00 ex. btw tot een aankoopbedrag van € 1.000,00 ex. btw. Alle orders boven € 1.000,00 ex btw. worden franco geleverd in Nederland (exclusief de Waddeneilanden).

Met uitzondering van het leveren van bouwhekken en andere producten die niet op een standaard europallet te vervoeren zijn. Voor deze producten wordt groot transport geregeld en deze meerprijs belasten wij door. Hiervoor wordt een verzendbedrag van € 150,00 ex. btw. in rekening gebracht ongeacht het aantal te verzenden bouwhekken en grootmaterieel en ongeacht het orderbedrag.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen buiten Nederland (EU)?
Ook Belgische klanten kunnen bij ons terecht. Onze bestellingen gaan zelfs ook naar Frankrijk en andere Europese bestemmingen. De verzendkosten voor orders buiten Nederland zijn te allen tijde € 200,00. Speciaal voor onze Belgische klanten hebben wij het betalen via Bancontact/Mister Cash ingevoerd.

Is het mogelijk mijn bestelling af te halen?
Jazeker, dat is mogelijk. U kunt ons bezoeken in Vroomshoop waar ons bedrijf is gevestigd. Als u bij het afronden van de bestelling aangeeft dat u deze wilt ophalen, zorgen wij ervoor dat de goederen voor u klaarstaan.

Hoe zit het met de garantie?
Voor al onze producten geldt de wettelijke garantietermijn. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde producten ook een fabrieksgarantie. De garantietermijn kan dus per product verschillen. Heeft u een vraag over garantie, neem dan contact met ons op.

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief btw?
De bedragen die wij vertonen op de website zijn exclusief btw.

Mijn pakket blijkt bij aflevering te zijn beschadigd, wat nu?
Voor het afleveren van uw bestelling zijn we afhankelijk van derden. Hoewel onze producten met de grootste zorg worden ingepakt, kan het natuurlijk altijd gebeuren dat uw pakket niet heel overkomt. Neem dan gerust contact met ons op. Na beoordeling komen de retourkosten en eventuele herstelleveringen voor onze rekening.

Kan ik mijn bestelling ook retourneren?
Door ons geleverde artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden in de originele, ongeopende verpakking en in ongebruikte staat onder toezending van een kopie van de betreffende factuur en zonder opgaaf van reden. Retouren meldt u eenvoudig aan via ons retourformulier.

Op maat gemaakte producten
Enkele van onze producten wordt speciaal op maat gemaakt. Deze producten worden speciaal voor u geproduceerd en kunnen daardoor niet geretourneerd worden. Houd hiermee rekening bij het aanvragen voor u een retour aanvraagt.

Terugstorten aankoopbedrag
Indien de artikelen ongebruikt zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, storten wij u de aanschafprijs, met uitzondering van de retourverzendkosten, zo spoedig mogelijk na retourontvangst van de artikelen terug op het bij ons bekende rekeningnummer.

Retourneringskosten
U bent, wanneer je de zending zelf retourneert, verantwoordelijk voor voldoende frankering bij postzending. Wanneer wij uw zending retourhalen worden de gemaakte verzendkosten ingehouden op de creditnota.

Is maatwerk mogelijk bij Hekman Products?
Het is mogelijk om specifieke opdrachten of maatwerk te bestellen bij Hekman Products. Veel technische kunststoffen moeten op maat worden gemaakt, gezaagd of deels ingefreesd. Het moet gek lopen of wij hebben het al niet eerder voor een andere opdrachtgever mogen uitvoeren. Alles begint met een goede vraag, vul voor maatwerk daarom het contactformulier zo zorgvuldig mogelijk in.

Worden de producten ook met handleiding geleverd?
U kunt er vanuit gaan dat producten die bestaan uit meerdere onderdelen, zoals kunststof banken en tafels voorzien worden van een handleiding. Deze wordt soms in het Engels of Duits geleverd. Is er toch onduidelijkheid, Hekman Products is bereikbaar voor vragen.

Wat zijn de openingstijden van Hekman Products?
We zijn open en bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur. Bent u van plan een bezoek te brengen, dan kan dat op afspraak. Hekman Products hecht er veel waarde aan om voor iedereen de tijd te nemen, daarom is een belletje of een mail vooraf handig.

Wat zijn de adresgegevens?
Amerikalaan 33
7681 NB Vroomshoop
0546-645889

Wordt er niet opgenomen? Dan zijn we vast voor u of voor een andere klant bezig. Een mail sturen kan daarom altijd

Ik heb een bestelling op rekening gedaan, waarop moet ik dit overmaken?
Allereerst bedankt voor de bestelling en in het ons gestelde vertrouwen. Op het mailadres waarmee u uw bestelling heeft geplaatst heeft u van ons een bevestiging ontvangen, met daarop het order nummer en de bankgegevens van Hekman Products, onder vermelding van het ordernummer. Voor verdere vragen hierover, stuur ons gerust een mailtje.

 

Op welke manieren kan de betaling voldoen?
Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden om uw openstaande orderbedrag te voldoen, zoals iDEAL, creditcard en een bankoverschrijving. Klanten uit België kunnen eenvoudig betalen via Bancontact/Mister Cash. In het bestelproces kiest u makkelijk de wijze waarop u uw betaling wil voldoen.

Wat is het bankrekeningnummer van Hekman Products BV?
Ons rekeningnummer is NL96ABNA0493526781. Wilt u de order vooruitbetalen? Maak dan het bedrag, bijvoorbeeld via internetbankieren, over op IBAN-nummer NL96ABNA0493526781 t.n.v. Hekman Products BV te Vroomshoop, onder vermelding van uw ordernummer.